A kirándulásról

Szinte utolsó pillanatban szereztünk tudomást, egy Olaszországba szervezett kirándulásról, és 2003. március 15-én indultunk is egy csikszeredai utazási vállalat által szervezett utunkra. Légkondicionálásos, kényelmes autobuszon utaztunk, első megállónk   a Gellért hegyen történt, ahonnan megcsodálhattuk az esti fényárban úszó magyar  fővárost, megismerkedtünk Beával a miskolci iroda idegenvezetőjét, csoportunk legfontosabb emberével, aki hamar át is vette a csapat irányítását. Szállás a Velencei-tónál, reggel indulás Ausztria felé, megcsodáljuk gyönyörű kertjeiket, pedáns házaikat, földjeiket.

17-én érkezünk Olaszországba, és átkelünk az Olasz Alpokon, egyesek számolják az alagutakat (több mint száz alagút), és hajnalban feltűnik előttünk Róma.

Meglátogatjuk:

ˇ       Római Falakon kivűli Szent. Pál-bazilika

ˇ       Domitilla katakombák

ˇ       Jeruzsálemi Szent Kereszt-bazilika

ˇ       Szent Lőrinc-kápolna

ˇ       San Giovanni in Laterano-bazilika

ˇ       Colosseum

ˇ       San Pietro in Vincoli-templom(Michelangelo-Dávid szobra)

ˇ       Santa Maria Maggiore

Estére hólyagok vannak a lábainkon, fáradtan térünk szálláshelyünkre, de tudjuk, hogy mitől.

18-án megtekintjük:

ˇ       Vatikáni Múzeum

ˇ       Szent Péter-bazilika

Este vacsora egy kis olasz vendéglőben, kitűnő hangulatban.

Később, séta a busszal:

ˇ         Spanyol lépcső

ˇ         Pantheon

ˇ         Navona-tér-szökőkutjai

ˇ         Trevi-kút, ahol a hagyománynak megfelelően háttal fordulva  fémpénzeket dobunk a kútba, így bebiztosítjuk magunkat, arról, hogy még visszatérünk ebbe a gyönyörű városba.

19-én részt vettünk a pápai fogadáson, utána indultunk Assissi-be, látogatás a Szent Ferenc-bazilikában, Bazilica di Santa Chiara, és végül Santa Maria degli Angelli bazilikában.

20-án indulunk San Marino Köztársaságba(likörkostoló, séta a várban, vásárlás), utána indulás a lagúnák városába, ahová estére érkezünk meg, sétálunk a szárazföldön, majd az idegenvezetőnk segitségével, szűk sikátorokon át, megtapasztaljuk, hogy Velencét nagyon kikezdte az idő vasfoga, de mindenért kárpotol a Szent Márk-tér látványa. Átkelünk a Rialto hidon, elmegyünk a Sóhajok hidja mellett, és a Canale Granden egy vaporetton 40 percig élvezhetjük a csodálatos paloták homlokzatait, majd magunk mögött hagyjuk az állomvárost. Egy utolsó közös vacsora után a Velencei-tónál  indulunk haza.

Mintha álom lett volna minden.

Köszönünk szépen mindent Bea!!!